PRZYSŁANE TEKSTY

RAPA PRZED BURZĄ

Początek maja godzina 10 rano, przygrzewające słońce powoli wypiera poranny chłód. Zachęcona drobnica zaczyna nieśmiało buszować po płyciznach. Nagle woda ożywa i pierwsza fontanna wody przerywa beztroskę wszechobecnej uklei. Pojawienie się boleni na łowisku wywołuje poruszenie...

TAJEMNICE ZAPOMNIANEGO STARORZECZA

Starorzecze, o którym mowa w tytule nazywane przez nas od lat najmłodszych 'łachą' sytuowane jest bardzo blisko mojego rodzinnego podwórka. To właśnie przed tym zbiornikiem mama nas chroniła gdy stawialiśmy z bratem pierwsze kroki. Także tu pierwszy raz zarzucaliśmy swoje,...

WIOSNA 2005

Wiosna 2005 ciąg dalszy. niedziela, 30 marca 2008 10:45   Po tym jak miałem przyjemność uczestniczyć w zarybianiu pyrzyckich jezior, nie pozostało nic innego jak wybrać się na ryby. Poniżej opisuję między innymi hol prawie 10 kg karpia.  2005-04-27 Zanęciłem swoje miejsce obok...

ZWIERZĘTA PRZEPOWIADAJĄ POGODĘ!!!

Będzie padać czy nie będzie – oto jest pytanie. W planowaniu wyprawy wędkarskiej jak i samym wędkowaniu bardzo dużą rolę odgrywa pogoda. Bywało, że zepsuła nie jeden wypad na ryby, innym razem deszczowej pogodzie przypisywane są dobre brania. (Deszcz obmywający brzegi i rośliny spłukuje do wody...

WYPRAWA NAD WIELKĄ WODĘ

26 czerwca – pierwszy tak na prawdę letni dzień. Pogoda bardzo piękna, gorąco, słonecznie a na wieczór zapowiadane są burze. Wszystko zapowiadało idealną wyprawę na ryby z jednym wyjątkiem. Wisła zrobiła nam na złość wyszła sobie z koryta i płynie przy samym wale. Wybrałem się więc na spacer...

ZŁOTY HACZYK !!!

Aby opowiedzieć tę historię muszę cofnąć się w czasie do połowy lat siedemdziesiątych.   Należałoby zacząć od ucieczek z domu pod most gdzie pierwszymi zdobyczami były opasłe samice i pięknie wybarwione samce cierników, podbierak-siatkę robiłem wówczas z kawałka aluminiowego...

SPŁAWIKI

Spławiki Wiele sezonów nad wodą, godziny wpatrywania się w czerwony, żółty lub pomarańczowy kolor antenki lub końcówki spławika.     Czy zastanawialiście się kiedyś jak powstaje taki...

PIRANIE

W maju po kilku wyprawach na wzdręgi na opisywane łowisko w Przybyszowie które przestało być interesujące z powodu trzciny która nie wiedzieć dlaczego wystrzeliła niczym na drożdżach znudziło mi się ciągłe zaczepianie żyłki to o pałkę wodną to o trzcinę. W luźnej rozmowie z teściową (do rany...

NIESPODZIANKA !!!

Wynurzyła się z wody jej potężna głowa, po czym ta głowa zakręciła z powrotem w wodę i nad lustrem jeziora przez może kilka sekund przewaliło się jej ogromne cielsko. Coś takiego widziałem jak dotąd tylko w filmach. Ale to nie był film! Miałem okazję przeżywać to osobiście! Tego uczucia się nie...

Karaś latająca ryba

Od kilku dni planowaliśmy z kolegą z pracy Piotrem wspólny wyjazd na ryby, fakt Mateusz jego syn a jednocześnie nasz kolega portalowy Maticod oraz jego kolega Wojtek Soodak już nie mogli doczekać się otwarcia sezonu. Nadszedł 2 maja niedziela, wstałem o 3:00 wypiłem kawę i zjadłem lekkie...

TROCIOWE POMORZE

Już tu są, wśród łąk, lasów, pól, miast i wsi, są bardzo blisko, wszędzie dookoła na całym Pomorzu Zachodnim! Przypłynęły z morza i wpłynęły w głąb lądu. Są ich tysiące, płyną całymi stadami w poszukiwaniu tarlisk – miejsc o szybkim nurcie i żwirowatym dnie. W swej wędrówce...

OPOWIADANIA WŁASNE

2011-12-04 13:15

Czas kończyć sezon

Jesień tego roku jest naprawdę piękna. Dookoła otacza nas niezliczona ilość barw. Świat pomalowany przepiękną paletą kolorów, pieści nasze oczy czarem bajkowych doznań. Tylko rzeka płynie jakby wolniej, jakby już wykonała coroczną pracę i tylko toczy leniwie swe wody. Już zatarły się różnice w...
2011-07-31 11:54

Cierpliwość popłaca

Był kolejny pochmurny dzień czerwca. Na niebie wisiały ciemne chmury i zanosiło się na ulewę. Pogoda taka utrzymywała się już od kilku dni i gdyby nie porywiste, silne wiatry to byłaby wymarzona na poszukiwanie mętnookiego. Często bywałem nad wodą w deszcz, nie przeszkadzał mi...
2011-07-31 11:46

BOLEŃ W NAGRODĘ

Jest poniedziałek, jakich wiele choć ten muszę zapamiętać w sposób szczególny. Już prawie od trzech tygodni nie byłem na rybach. Miałem trochę kłopotów rodzinnych. Moja mamcia doszła do wniosku że w domku jest nudno i odwiedzi szpital. Po ponad tygodniu zrozumiała że w domku najlepiej i...
2010-12-12 17:33

SKRZYDLACI PRZYJACIELE

Za oknem już od dawna szaleje zima. Wszystko dookoła zasypane śniegiem i nawet dotarcie do ulubionego łowiska jest karkołomnym wyczynem. Trochę to wszystko rekompensują przylatujące w pobliże domostw różnego gatunku ptaki. W tym również szczególnie ulubione prze zemnie kaczki,...
2010-11-04 15:56

JEDNA Z WYPRAW

Jest kolejny wtorek, wyjątkowo w tym roku kapryśnego listopada. Pogoda już od dawna nas nie rozpieszcza i trudno raczej marzyć o jakiś dłuższych nasiadówkach. Cóż można by powiedzieć że za wcześnie zagościła u nas zima. Słońca jak na lekarstwo, częste deszcze i...
2010-05-04 17:04

BOLEK

Tradycyjnie jak na wędkarza przystało 1 maja postanowiłem uczcić, poświęcając go na szukanie zębatago. Cegielinka nie dość że biedna w szczupaki to jeszcze na dodatek do 15 maja obowiązuje na niej zakaz połowu. Okoliczne jeziora w majówkę są oblegane zwolennikami kaczodziobych więc pozostała...
2010-02-24 17:30

TERMINATOR

Dawno temu, kiedy jeszcze nasze wody były czyste i pełne wszelkiego rodzaju ryb, u mnie nad wodą panował zwyczaj młodego terminatora. Wszyscy, którzy zaczynali swoją przygodę wędkarską musieli przejść chrzest i nie polegał on na jakimś tam zamaczaniu w wodzie, ale na odbyciu...
2010-02-24 17:28

TO BYŁ HOL

Jest piękna zimowa pogoda, zasypane śniegiem nabrzeże i ja stojący na wprost sinej wody. Za chmur przebija się leniwie słońce i jakby od niechcenia delikatnie pieści moje zmarznięte policzki. Dookoła panuje błoga cisza, oko nie dostrzega żadnego ruchu. Nawet nagłe porywy wiatru nie...
2010-02-24 17:25

GRZEGORZ

Było to jakieś dwadzieścia z nawiązką lat temu, kiedy to chrzestny mojej córki postanowił zostać wędkarzem. Stało się to dosłownie z marszu i pewnie do momentu pewnego zdarzenia, nawet w snach nie nawiedzały go takie pomysły, a samo wędkarstwo uważał za nudziarstwo i zwykłą stratę czasu....
2010-02-24 17:22

LEK NA WĘDKARSTWO

Pewnie często każdy z nas zadawał sobie pytanie, jakby ułożyłoby się jego życie, gdyby nie dopadła nas nieuleczalna choroba zwana wędkarstwem. Ja zadawałem sobie to pytanie setki razy i czym bardziej się...
2010-02-24 17:19

CZARODZIEJKA Z CEGIELINKI

Realizując zamówienie naszego portalowego kolegi Marka postanowiłem opowiedzieć jeszcze jedną historie, która już myślę na stałe wpisała się pejzaż naszego łowiska i tu magiczne słowo CEGIELINKA.  Będzie to tym razem opowieść o kobiecie, wędkarce i na dodatek...
2010-02-24 17:16

MÓJ KOLEGA SUM

Był piękny, ciepły wrześniowy poranek, rozgrzane powietrze łagodził leciutki zefirek, nabrzeże wypełnione do ostatniego miejsca amatorami jesiennych, olbrzymich leszczy, ogólnie zapowiadał się kolejny wspaniały dzień nad Cegielinką. Oj barwne to było towarzystwo, jednak wśród wielu...
2010-02-24 17:13

CD. NASTĄPIŁ

W ostatnim artykule pisałem o kłopotach ze złowieniem czegokolwiek na Cegielince i o mojej pierwszej próbie łowienia na boczny troczek. Dzisiaj prawie z marszu chce napisać parę słów, które mają być uzupełnieniem tamtego, a mówiąc z marszu znaczy po prostu że po zakończonej dzisiejszej...
2010-02-24 17:11

MOŻNA I TAK

Jestem zwolennikiem tradycyjnego spinningowania, czyli za agrafką wisi - guma, blacha lub wobler i pewnie dlatego wszelkie cwancyki ułatwiające polowanie na drapieżniki jakoś mnie nie kręciły. Wielokrotnie słyszałem o bocznym troku i może nawet wcześniej bym się nim...
2010-02-24 16:58

13 MINUT

Jakiś czas temu przeczytałem artykuł o odwiedzaniu starych miejscówek, postanowiłem że nie będę gorszy i też odkurzę dawno nie odwiedzane miejsca nad ulubioną Regalicą. Nie powiem że przyszło mi to łatwo, ponieważ w pewnym sensie musiałem zrezygnować z prawie pewnego miejsca, na którym...
2010-02-24 16:49

MOŻE NASTĘPNYM RAZEM

Jesień to szczególna pora roku, w której nasze wypady ściśle związane są z warunkami pogodowymi, bo choć dusza rwie się nad wodę to nie każdy lubi deszcz przy pięciu stopniach w plusie. Już kolejny dzień budzę się na długo przed świtem z nadzieją że może dzisiaj, może nie pada aż tak...
2010-02-24 16:47

CZAS NA PISANIE

Za oknem paskudna pogoda, wiatr chyli drzewa do ziemi, pada deszcz i o wypadzie z kijami można tylko pomarzyć, jednak można o nich powspominać.  Jakoś na początku sezonu leszczowego zarysowało się w mojej głowie marzenie o trzy kilowym leszczu (założenie minimum). Spędziłem wiele...
2010-02-24 16:43

POWRÓT DO DZIECIŃSTWA

Może niektórych rozczaruje, ale od razu wyjaśniam że nie chodzi tu o wehikuł czasu, a o przygodę z minionego lata! Było lipcowe przedpołudnie, wracałem z zakupów i pod jednym ze sklepów zaczepił mnie dawny kolega po kiju i próbował pożyczyć na kolejny marny trunek. Powiecie że zjawisko...

ARCHIWUM

2010-04-16 18:31

NOWY SEZON !!!

Można śmiało powiedzieć że dla wielu wędkarzy nowy sezon rozpoczął się na dobre i wypadało by się cieszyć że już powoli zapominamy o długiej i srogiej zimie. Smutkiem natomiast powinien napawać nas fakt że doszło tej zimy do wielu tragicznych wydarzeń, myślę tu o setkach ton...
2010-03-22 07:59

WIOSNA CORAZ BLIŻEJ

Dosyć już przeglądania i konserwowania sprzętu, pewnie nigdy nie był tak dopieszczony, a wszystko to zasługa długiej mroźnej zimy. Fakt że tak groźna zima odwiedza nas bardzo rzadko, jednak to nie zmienia faktu że tęsknota za wodą, za wędkowaniem jest w tym roku niewymiernie większa. Zawsze o...
2010-03-22 07:55

JUŻ NIEBAWEM!!!

Kalendarz gubi swoje kartki, coraz bliżej do astronomicznej wiosny i tylko zima jakoś się tym nie przejmuje mrożąc wszystko dookoła. Czasami przebijają się jeszcze niemrawe promyki słońca, nieśmiało roztapiając resztki śniegu. Po Cegielince płyną leniwie niewielkie wysepki lodu, powoli wraca...

Zapraszam do czytania !!!

Wyszukiwanie

Kontakty

Jurek Borus

nazwa która pojawi się w chmurce po najechaniu myszką