PRZYSŁANE TEKSTY

TROCIOWE POMORZE

Już tu są, wśród łąk, lasów, pól, miast i wsi, są bardzo blisko, wszędzie dookoła na całym Pomorzu Zachodnim! Przypłynęły z morza i wpłynęły w głąb lądu. Są ich tysiące, płyną całymi stadami w poszukiwaniu tarlisk – miejsc o szybkim nurcie i żwirowatym dnie. W swej wędrówce...

Karaś latająca ryba

Od kilku dni planowaliśmy z kolegą z pracy Piotrem wspólny wyjazd na ryby, fakt Mateusz jego syn a jednocześnie nasz kolega portalowy Maticod oraz jego kolega Wojtek Soodak już nie mogli doczekać się otwarcia sezonu. Nadszedł 2 maja niedziela, wstałem o 3:00 wypiłem kawę i zjadłem lekkie...

NIESPODZIANKA !!!

Wynurzyła się z wody jej potężna głowa, po czym ta głowa zakręciła z powrotem w wodę i nad lustrem jeziora przez może kilka sekund przewaliło się jej ogromne cielsko. Coś takiego widziałem jak dotąd tylko w filmach. Ale to nie był film! Miałem okazję przeżywać to osobiście! Tego uczucia się nie...

PIRANIE

W maju po kilku wyprawach na wzdręgi na opisywane łowisko w Przybyszowie które przestało być interesujące z powodu trzciny która nie wiedzieć dlaczego wystrzeliła niczym na drożdżach znudziło mi się ciągłe zaczepianie żyłki to o pałkę wodną to o trzcinę. W luźnej rozmowie z teściową (do rany...

SPŁAWIKI

Spławiki Wiele sezonów nad wodą, godziny wpatrywania się w czerwony, żółty lub pomarańczowy kolor antenki lub końcówki spławika.     Czy zastanawialiście się kiedyś jak powstaje taki...

ZŁOTY HACZYK !!!

Aby opowiedzieć tę historię muszę cofnąć się w czasie do połowy lat siedemdziesiątych.   Należałoby zacząć od ucieczek z domu pod most gdzie pierwszymi zdobyczami były opasłe samice i pięknie wybarwione samce cierników, podbierak-siatkę robiłem wówczas z kawałka aluminiowego...

WYPRAWA NAD WIELKĄ WODĘ

26 czerwca – pierwszy tak na prawdę letni dzień. Pogoda bardzo piękna, gorąco, słonecznie a na wieczór zapowiadane są burze. Wszystko zapowiadało idealną wyprawę na ryby z jednym wyjątkiem. Wisła zrobiła nam na złość wyszła sobie z koryta i płynie przy samym wale. Wybrałem się więc na spacer...

ZWIERZĘTA PRZEPOWIADAJĄ POGODĘ!!!

Będzie padać czy nie będzie – oto jest pytanie. W planowaniu wyprawy wędkarskiej jak i samym wędkowaniu bardzo dużą rolę odgrywa pogoda. Bywało, że zepsuła nie jeden wypad na ryby, innym razem deszczowej pogodzie przypisywane są dobre brania. (Deszcz obmywający brzegi i rośliny spłukuje do wody...

WIOSNA 2005

Wiosna 2005 ciąg dalszy. niedziela, 30 marca 2008 10:45   Po tym jak miałem przyjemność uczestniczyć w zarybianiu pyrzyckich jezior, nie pozostało nic innego jak wybrać się na ryby. Poniżej opisuję między innymi hol prawie 10 kg karpia.  2005-04-27 Zanęciłem swoje miejsce obok...

TAJEMNICE ZAPOMNIANEGO STARORZECZA

Starorzecze, o którym mowa w tytule nazywane przez nas od lat najmłodszych 'łachą' sytuowane jest bardzo blisko mojego rodzinnego podwórka. To właśnie przed tym zbiornikiem mama nas chroniła gdy stawialiśmy z bratem pierwsze kroki. Także tu pierwszy raz zarzucaliśmy swoje,...

RAPA PRZED BURZĄ

Początek maja godzina 10 rano, przygrzewające słońce powoli wypiera poranny chłód. Zachęcona drobnica zaczyna nieśmiało buszować po płyciznach. Nagle woda ożywa i pierwsza fontanna wody przerywa beztroskę wszechobecnej uklei. Pojawienie się boleni na łowisku wywołuje poruszenie...

Wyszukiwanie

Kontakty

Jurek Borus

nazwa która pojawi się w chmurce po najechaniu myszką